Valery Sharifulin/Getty

Facebook apologized Friday to Margarita Simonyan, the editor-in-chief of Russia’s government-run RT and Sputnik news networks, after wrongly flagging one of Simonyan’s posts as a violation of the platform’s standards and suspending her account.

“If during the review process we discover we made a mistake, we restore the removed content when possible and apologize,” Facebook said in a statement. “As happened in this case.”

Funded and controlled by the Kremlin, Sputnik and RT have had a fraught relationship with social media companies since a declassified 2017 U.S. intelligence assessment named them as players in Putin’s election-interference campaign. The outlets represent the attributed portion of Russia’s global propaganda effort, and frequently push disinformation helpful to the Kremlin.

Read more at The Daily Beast.

Got a tip? Send it to The Daily Beast here

Continue reading…

Latest news from over 110 Russian and Western sources, YouTube and Twitter.
Our archive contains 312,261 news items. 630 articles added this week.