EP Today using articles from Kremlin-funded outlet RT, says EU disinformation taskforce

An EU taskforce responsible for tackling disinformation has revealed a self-styled “news magazine for the European parliament” is copying half of its articles directly from the Kremlin-funded news channel RT.

EP Today, whose readers include senior MEPs, the European commissioner for digital economy and society, Mariya Gabriel, and European ambassadors to the EU, is said to be dominated by articles from the Russian outlet.

Continue reading…

Continue reading…

Latest news from over 110 Russian and Western sources, YouTube and Twitter.
Our archive contains 297,272 news items. 567 articles added this week.